Ny vecka, nya möjligheter...

Först vill jag börja med att säga förlåt för
dålig uppdatering, lovar att bättra mig!
Har ju nu köpt en ny IPad så nu blir det blogg och skypande för hela slanten, låter det bra?
I lördags hittade vi ett shoppincentrum precis nedanför oss, ett riktigt bra ett också. Och bredvid låg bowlinghall och biosalongen. Så Filippa och jag ska gå och se nya Alvin o Gänget nånkväll:-)
Till Shoppingen då, Henka köpte en ny träningsväska, löparskor och träningsoverall!! Filippa en jättefin sjal, som behövs när det blåser på lite såhär vid havet ;-)
Och igår tog vi bussen till Valetta för att sedan byta och åka till den gamla fiskebyn, Marsxlokk. Det va jätte fint och mysigt. Marknad längst vattnet och små mysiga restauranger. Bilder från helgen kommer ikväll när Henka kommer hem då jag inte har någon adepter till ipaden som jag kan sätta i minneskonsten från kameran i, har två hemma så får ta ned dem nästa gång vi är hemma. Men då har ni nått att se fram emot, lite bilder!!
Just nu sitter Filippa o Gustaf och tittar på Bert. Jag laddade hem lite disneyfilmer häromdagen som vi ska se, bl.a. Askungen och Robin Hood. Så himla bra. Kommer ihåg när man va liten och va och hälsade på hos Farmor och Farfar, ville man alltid se på dem, och de fick vi såklart :-) Saknar er!! Men när vi kommer till Sverige vill vi ha köttgryta Farmor, världens godaste!
Nu ska jag passa på och göra i ordning mig lite så vi kan ge oss iväg. Henka skrev till mig på Skype precis att han glömde sin mobil hemma så vi ska möta upp honom för en lunch och lämna mobilen. Och på vägen hem svänger vi in på candynavia och lämnar tillbaka män som hatat kvinnor och passar på och köpa lingonsylt och saltgurka och på så sätt få hyra fortsättningen. När man handlar för minst 5€ får man låna en svensk film gratis, hur bra är inte det? Fem plus för candynavia :-) På tal om det så ska jag träffa en tjej på onsdag, Kaisa, ägaren av Candynavia för en lunch och en privat sightseeing av S:t Julians. Hon bor precis vägen nedanför oss. Kul att knyta lite nya kontakter. Hon är mammaledig med söta lilla Milo, fyra månader :-) Så det ska bli jättekul!
Ni får ha en härlig dag så kommer bilderna ikväll, lovar! Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0