Lite härliga sommarbilder

Var och badade i klarsjön häromdagen med mamma, henka ocg filippa.

I måndags fick filippa en väska och fina smycken av sin mormor som hon tyckte mycket om, mamma sa det: hon lär sova med dom där i famnen, och det kan man verkligen säga att hon gjorde ;)

men inna hon somnade lekte hon lite med dem oxå

Filippas farmor har lärt henne att man ska plocka bort dom döda blommorna ute och det tar hon efter,  bara det att hon plockar de som fortfarande är vid liv ;)) haha   .....
och så jagar hon tusse

Nu har jag jobbat sex dagar i rad så nu är jag välförtjänt ledig en hel dag, skönt.
Sitter och funderar på vad vi ska göra imorn, kanske blir det kolmården eller bara går upp till carina och tar ett dopp i poolen.
Sen jobbar jag på fredag igen ledig lördag och jobbar söndag och fem dagar i rad igen. Får se om vi på lördag antingen åker till mormor i husvagen, men om henka inte kan köra oss följer vi med carina och staffan ut med båten på havet, får se hur vi gör. Nu ska jag byta bajsblöja på filippa och sen ska vi sova. god natt

Hemma från Stockholm

Var en jätte härlig dag i stockholm, soligt och skönt.
Men jag glömde min kamera hemma så vi tog kort med staffans kamera så jag ska låna den och lägga in bilder imorn. Så håll ögonen öppna efter dom ;))

Nu är dem här.....

Filippa älskar verkligen att åka karuseller och titta på djur.
Mycket trevligt att ha sällskap med carina och staffan oxå ;))

God natt allesammans!!

Regnigt men härligt

Då var man hemma från götet då, va riktigt roligt och mysigt.
Så länge sen man åkte karuseller asså, men gud va der va skojj, det måste man göra oftare.
Filippa tyckte det va en upplevelse, "farfars bilar" var nog favoriten som hon åkte två gånger. Det fanns ett tiotal karuseller som hon kunde åka, gränsen till de karuseller som var lite mer fart i var 90 cm och filippa är väll 88 cm, så typiskt, men vi hade kul ändå. Jag fick ju åka karuseller själv, åkte Kanonen, lissebergsbanan, uppsvinget, vilka det va rejält med fart i, kuuul.

Det var jag som fick stå för vinsterna, 3 gånger provade jag en maskin och vann 2 av gångerna, blev ju tyvärr samma gosedjur båda gångerna, men filippa blev glad. Medans henka tog väll en 30-40 nummer på massa olika choklad- godishjul utan att vinna nått, så typiskt, sen såg man några som kom och hade vunnit både två och tre stycken stora godispriser á 2kg

Träffa en kändis också som jag har en förmåga att göra. Jimmy Ölvestad i Djurgår´n....

Filippa och jag tog oss ett välförtjänat bad när vi kom fram, hon älskade bubblorna.....

Hotellrummet

Stannade till i Borås på HM´s fyndbutik och shoppade lite till filippa ;))

Nu ska jag se förlängningen på ifk....

SEMESTER

Filippa har varit uppe hos farmor och lånat en väska hon ska packa ner sina saker hon ska ha med på resan.

Äntligen får jag min efterlängtade semester på hela en vecka, skönt.
Idag börjar resan genom vackra sverige,Göteborg blir vårt första stopp,åker om en halv timme. Incheckning sker på Skandic hotell-opalen där vi fick ett kanonpris, 590:- per natt i dubbelrum med frukost för alla tre, bara såå billigt, jag längtar till morgondgens frukost ;))
När vi kommer till göteborg tänkte vi gå en sväng på stan och shoppa lite och filippa ska få leka på ett lekland som ligger brevid hotellet, det kommer hon älska.
Onsdag har vi planerat att gå på lisseberg och jag hoppas verkligen att vädret är med oss och det blir uppehåll åtminstonde, kvälle ska vi gå på någon mysig restaurang och äta lite gott. hemma på hotellet igen blir det nog en simtur i hotelletspool, plask plask. På torsdag vet vi inte vad vi ska hitta på, har ni några tips så ring, torsdag eftermigga åker vi hem till norrköping igen och sover skönt i våran egen säng.
Fredag ska vi åka ut till Oscar och Ingmaris sommartorp och hälsa på , ska bli väldigt trevligt.

Lördag går bilen av till stockholm eller ska jag säga uppsala ;)) haha känns ju bara så långt nu när de har flyttat. hursom helst ska vi fira rebeca som fyller 15 år, helt sjukt, kommer ihåg när hon va 8-9 hon va så himla liten å gullig men nu har hon blivit stora tjejen. Grattis i förskott gumman.

Och på måndag är jag tillbaka på jobbet då är semestern slut, där jag tror att jag är efterlängtad med tanke på personalbristen.

Ha en bra vecka allesammans

Mamma hemma igen

Mamma kom hem från Bulgarien igår, kom och hämta sally i går kväll.
Vi fick massa fina saker me, filippa fick en jätte fin katt som säger ´mjau mjau` en  adidas overall och en fin t-shirt.
Jag fick tre jätte fina toppar, en korallröd, en grön och en prickig, ja just det tre par nike strumpor.
Henka fick två `peak´ t-shirtar, en keps och ett skärp. Tusen Tack Mamma!

Nu ska jag springa till bussen som bär av till jobbet, sandra messa förut och sa att hennes mat räckte till mig me, å skinka å potats me gräddfil tackar man ju inte nej till ;)) tusen tack

hej då

Lekstugan äntligen klar-filippa överlycklig

Häromdan blev lekstugan uppe hos carina å staffan som de har renoverat, den blev jätte fin.
Filippa bara älskar att leka där inne...

Det har varit skönt att vara ledig idag när det är så fint väder.  Är hundvakt åt sally igår och idag, mamma är utomlands men mmer hem idag, ska åka och lämna henne om ett par timmar.
Resten av veckan är det jobb, torsdag, fredag och lördag, på lördag är det match, sylvia-gröndal, måste bara vinna.
Sen på söndag är jag ledig, då ska filippa och jag kanske åka till diana,hoppas det blir så, tänkte ringa anna och fråga om hon vill följa med, måste hon göra, va ett tag sen vi sågs nu...
Nu ska jag tvätta, kuul ;)