En underbar kväll...

...med min finaste Diana <3
Jo det fick jag förstår ni. Det va så att jag, Diana och Carro
skulle träffas för lite drinkar och bira men så blev det inte.
Jag fick ingen barnvakt och lite sånt.
Så när Henka hade åkt till Frigge så ringde Diana till mig och sa att hon kommer
ut till mig istället, hur gulligt?
Så vi har suttit på altanen hela kvällen och myst.
Druckigt alkoholfria drinkar (hon körde), lyssnat på musik och snackat skit.
Allt mellan himmel och jord.
Tack för att du finns och är en så fin vän!

Här har ni mina finaste vänner, Diana och Anna, 
en mycket rolig kväll för många år sen<3

Så nu ligger jag i soffan och kollar på
nån dålig film och bara väntar på att
Henka ska komma hem. Tolv-ett sa han, vi får väll se ;)

Såg att mitt recpt på melon daquiri va önskat, kul att ni frågar.
 Så här kommer det:
Jag kör ju bara på en höft, men på ett ungefär...

Till två glas har man,
Melon, valfri sort, jag hade nätmelon men även gjort på vatten.
Hur mycket är svårt att säga, hade en halv nätmelon
men typ en kvarts vatten kanske.
Dela den i tärningar och lägg den i frysen nån timma innan användning.
Krossad is, jag har från ismaskinen i frysen men har man inte det så
ta vanlig och lägg i en handduk och slå lite med tex en kavel ;)
Det är bra att få ut sina aggressioner, hihi!
Saften från en lime.
Sockerlag, 1-2 dl ca (två delar vatten en del socker, koka tills det löst sig)
eller alternativt florsocker.
8 cl bacardi grand melon lr 12 cl om man kör hårt ;P
Mixa samman allt, jag kör i matberedaren går även i blendern.
Blir bara såå himla gott. Jag gjorde sånna idag, fast alkoholfria.
Lycka till och bjud mig gärna ;)
Går ju även att byta ut melonen mot tex jordgubbar, minst lika gott!

Här är en Frozen Strawberry Daquiri.
Ska helst serveras i cocktailglas, blir finare, med en jordgubbe på kanten ;)

God natt och sov så gott!


Kommentarer
Postat av: Den bästa

Tack fina du för igår och dina fina ord! Snyggt kort. Roligt hade vi iallafall. Får vi göra igen! Love Dee

2011-07-10 @ 19:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0