Vecka 35+3 och the taikons på besök ;)

Min mage, bara 31 dagar till BF
Men den får gärna komma ut redan nu ;)
  
Bebisen lägger fortfarande på sig - ungefär 35 gram om dagen.
Den väger nu omkring 2800 g och är 48 cm lång med ett huvudmått på 33.5 cm.
Alla inre organ är färdigbildade och barnet gör sig färdig att födas när som helst.


Idag har Filippa och jag varit på sjukhuset för lite prover på hennes kiss/kissblåsa.
Hon hade urinvägsinfektion i våras som lixom inte ville ge med sig.
Hon hade väldigt ont när hon kissade och ibland han hon inte till toaletten.
Läkaren va tvungen att ha två omgångar kiss som hon skulle mäta på.
Så det blev mycket äppledricka och lek på Barnterapin.
Vi va där närmare tre timmar.
Men allt gick bra, det såg bra ut men hon ville färsäkerehets skull
att en högra läkare skulle titta på proverna så allt är helt bra...
Filippa fick även mäta mängden kiss i urinblåsan med en liten maskin,
vilket hon tyckte va kul. Blev lite kallt med den där gelen på ;)
Så nu får vi hoppas att dom elaka bakterierna håller sig borta.

På vägen hem stannade vi och handlade lite.
Blev även en sväng förbi blomsteraffären på De geersgatan där jag köpte
Gladiolus och en kryssantemumsbukett. Blev jätte fint i min nya vas.
Henka och jag firade att vi varit förlovade i 9 år igår så jag lyxade till det med lite fina blommor :)

När vi kom hem va det bara att sätta igång å rulla köttbullar.
Sandra, Maximillian och Molly skulle komma och leka och äta.
Och Maximillian skulle promt ha köttbullar me makaroner,
ingen gormé midda men himla gott.
Så vid 15 hugget kom dom och åkte för en timma sen.
Super trevligt som vanligt och barnen höll sams hela kvällen,underbart :)
Sandra slängde även ihop en muffinssmet.
Hon gjorde en plåt med choklad och en med citron.
Jag är imponerad *fniss* ;),


Titta så snällt dom sitter och ritar i samma målarbok...


Molly tar bort sin toffs HELA tiden,
så såhär snygg fick hon vara busfröt :)



Ett tips: Häll smeten i en spritspåse
så blir det mycket lättare att få ut den i formarna.



  



Sandras goda choklad- och citronmuffins ;),
Tack för det syrran de gjorde du bra.

Nu har jag suttit här i en halvtimma typ och det gör riktigt ont i ryggen.
Så tycker att jag färtjänar att slänga mig i soffan med en muffins
och se Fångarna på fortet, final!!

Imorgon jobbar jag 11-19.24
Torsdag= Annonsblad vilket är= mycket folk.
Så det blir nog full rulle.
Fredag jobbar jag till 18 och sen ledig helgen igen.
Tina ville byta så hon jobbar åt mig så jobbar jag år henne nästa helg
då hennes mamma från Finland kommer.
Sen får vi se hur länge jag orkar jobba
 innan den lill* behagar att komma ut.
När tror ni den kommer födas??
Den som lever får se...

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Carina och staffan

GRATTIS! GRATTIS!

Tänk vad tiden går fort,

Men det har ju hänt en hel del på de här åren.

2010-09-01 @ 21:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0