1 juli och sommaren bara springer iväg

Det är ju inte klokt va sommaren går fort.
Har snart haft en veckas semester ju, men roligt har vi haft det.
Igår messa Moster och fråga om jag ville följa med till Ikea och givet ville jag det.
Jag köpte bara lite småtjafs som skålar och vispar :)
Men Helene däremot shoppa loss.
När vi gick där fick jag ett till sms då av Emma som frågade om vi ville komma och äta paj som hon hade bakat,trodde hon ja ;) Det va köpe paj men jätte god ändå....
Vi bestämde att vi skulle åka och bada idag i Åby, ett litet ställe där de får ta med hundarna.
Så jag har gjort pastasallad och massa melon.
Så jag hoppas att molnen som för tillfället täcker hela himlen blåser bort, men det ser faktist lovande ut,skymtar lite sol och blå himmel så vi åker dit så får vi se :)

Igår gjorde jag fruktdrinkar till frukost,det va jätte gott.
Blev med jordgubb och banan-mums







Hon kan det där med att posera den här damen :)


Häromdagen va vi nere vid här i Svärtinge men det va inte mycket att hurra för.
Skitigt och äckligt,både i vattnet och på stranden.
Och massa med träd som gav skugga och skit på filten :(
Men Filippa badade lite ändå...

  

Det som va väldigt possetivt va de vi hittade på hemvägen, en hade med får :)

  

Nae nu väntar kylväska på att bli fullpackad med gott.
Ska möta Emma och Totte vid Konsum i Åby kl 11 och
eventuellt att Tina skulle me också...

Så ha en bra dag och håll tummarna för att solen
just skiner där jag ligger och steker ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0