Uppdatering sker....

Så då ska vi se...Idag va min lyxiga dag. Jag har den varannan tisdag,
jobbade 7-16. Åh så skönt.
För det första hinner man plocka så mycket mer när det inte är kunder i varuhuset som vill ha hjälp, för det andra kommer man hem skapligt och för de tredje dagen gick jätte fort ;) Härligt mer sånna dagar.
I övrigt har jag fått överta min systers shema nu när hon är mammaledig.
Det ser ut som följer. Två veckors rullande. Ena veckan:
Måndag - Tisdag -Onsdag - Torsdag-Fredag-Lördag-Söndag
 11-19.30- 7-16- Ledig- 11-19.30- Ledig- 9.30-16- 10.30-16
Andra veckan är lite latare:
Måndag- Tisdag- Onsdag- Torsdag- Fredag- Lördag- Söndag
Ledig-  Ledig-  11-19.30-  11-19.30- 9.30-18- Ledig- Ledig
Så de ojämna veckorna skulle jag vilja ha en-två dagar till. Skulle vara perfekt nu när vi bygger hus och allt. Varenda lite krona behövs ;) Men jag är oerhört tacksam för att få ha det jobbet jag har...

Efter jobbet idag åkte jag snabbt hem och tog hand om Filippa,Henka skulle träna, ovanligt tänker ni. Nae inte så värst, träning varje dag + match. Vad gör man inte för klubben och alla miljoner han får in varje månad ;) haha ;)
Sen skjutade jag Carina, hon skulle hämta Staffans bil som stod på en parkering vid ingelstad, han ställde den där när han åkte till Enköping imorse. Därefter drog Filippa och jag en sväng till mamma, fick god mat och winerbröd, shit jag som hade börjat mitt nya liv igår. Har varit så nyttig i två dagar ;) Men det sket sig i starten, får börja om imorn, då jag jobbar istället för P. som ville ha en dag förtidig semester,dom åker ju till Grekland på tosdag, så vad gör man inte ;) Ha det så jävla skönt, eller inte,hoppas det rgnar, för jag är inte ett dugg avunsjuk :D

Så i andra pausen av Idol åkte vi hem,
svängde förbi OKQ8 och hämtade min klänning.
Va jätte fin, men det ser ut som tyget är förstört på framsidan,
det är vissa ställen som är helt utan mönster, så funderar på att byta den, eller va tycker ni??
 
Den är verkligen jätte fin och skön,behövde eller kunde inte ha nån BH...
Men va tycker ni, ser det konstigt ut fram?? Lite dåligt tryckt mönster el??

Sen blev det ju lite shopping i Söndags med syster och bror.
Hade ju inte så värst mycket pengar efter månadens pisslön.
Men hittade två tröjor till Filippa. Älskar ugglan som är på, så himla fin.
Medans bror och jag väntade på syster gick vi n på bokhandeln.
Jag hittade en jätte fin kokbok för barn, men perfekt för dom som inte är så hajja i köket eller nybörjare.HENKA
Det va REA 69kr ordinarer 199:-
Och så lite smink och hårfärg me ;) så som jag tjatat
  
  
  
                 
Massa med supergoda och enkla recept. Och längst bak syrran finns det namn och bilder på alla redskap och så en ordlista på alla termer, typ bechamell ;)
den kan du ju de vet jag ;)


Höll på att glöma den stora nyheten, Henka har köpt en "ny" bil.
Yeha jag får ha Saaben för mig själv ;) Är den inte snygg ;)
En Toyota -86:a 4000:- med halv tank,
försäkrad,skattad och hyffsade s.o.v-däck...
Är det inte underbat jag kan glida runt själv och
Filippa och jag kan lyssna på Helenes kille utan tjat ;)(Scotts)


   
Som vanligt den enda som smilar är syrran, en riktig linslus ;)
Jäkligt skönt med Sylivaseger.

  
Filippa hittade en gröshoppa igår ;)
Och så dagens nyttiga lunch, bakpotatis me kesoröra, sallad och vidruvor till efterätt. Synd bara att L glömde champangen ;)

Om ni undrar så sitter Henka förtillfället på Olearys och tittar på
Champions leage och köka god mat.
Skulle komma vid 23 hugget. Filippa ligger i soffan och sover,
ska lägga in henne i sängen och sen så jag kan slänga mig i soffa som hon värmt upp ;) Som sagt imorn jobbar jag för P. 12-19.30
Det enda problemet är Filippa, Carina jobbar kväll,
Staffan är i Enköping och Mamma jobbar me kväll.
Så en barnvakt sökes mellan 16-19.30, nån frivillig?! Tack på förhand!
Nae god natt och sov gott!
Gordon Ramsay kallar ;)


Kommentarer
Postat av: Moster Helene

Men det är klart att jag kan ha Filippa!!Bara ringa ju det vet du ju!!!!!



Kram Helene

2009-09-16 @ 07:13:11
Postat av: amy

tack så jätte mycket! haha, ja rött är fint! jag tycker dock att det är lite tråkigt att i stort sett alla har det nu .. men men :)



klänningen var fin föresten! ;)

2009-09-16 @ 08:30:29
URL: http://hejamy.webblogg.se/
Postat av: jenny

Klänningen är jätte fin!!Är det den från nelly. Gina har ju fått in nya nu fast utan rosetten så himla fina. Keam jenny

2009-09-16 @ 09:04:08
URL: http://jensssan.blogg.se/
Postat av: Matilda

Oh vad kul att bygga hus. Hur kommer det sej att ni valde Svärtinge? är nån av er därifrån? Så kul att inreda från noll.=)

Usch då, skönt att hon fått pencilin nu iaf och hoppas hon snart blir bättre.

Ja jackan är såå snygg, han kommer bli en riktig hunk;)

2009-09-16 @ 09:33:29
URL: http://mathy.blogg.se/
Postat av: jenny

Men om du inte tycker om rosetten kan du ju ta bort den och sätta dit den om du vill. Den klänningen jag hade på mig på dopet är ju något liknande i modellen. Men dom som har kommit in nu är så himla fina just för att det inte finns någon rosett. Gå in på deras hemsida.Kram

2009-09-16 @ 20:04:17
URL: http://jensssan.blogg.se/
Postat av: Syster

Jag vet hur en stekspade ser ut....så det så!



Hahaha

2009-09-17 @ 11:04:28
URL: http://maximilliansmamma.blogg.se/
Postat av: thess

Hej!

Numret är 011-156807 för anmälan, inte säkert de har några platser kvar men värt att prova.

Vi kanske ses där =)

2009-09-17 @ 11:07:05
URL: http://prinsesstess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0