Nu ska ni få höra =)

Huset börjar bli klart nu, det är bara innegrejjer kvar.
Målarn är där nu och spacklar allt och på fredag kommer kakelkillen och ska fixa i badrummet innan kaklet ska på plats. Vi har bestämt färger i Filippa rum, orange,blå,grön och rosa =) Jätte fina kulörer som vi valt, eller snarare Sandra =) tack tack. Tapet till vardagsrummet är me bestämt, och henka har hitta en silver/svart/vitrandig till datarummet och i sovrummet ska vi ha New York-fototapet. Hoppas det blir bra.
På fredag ska vi beställa kakel till badrummen,kök och tvättstuga...
  
Som ni vet så ska ena badrummet va turkost/vitt och det andra vitt/svart.
Och det här färgerna ska Filippa ha, den oranga ser lite röd ut men lite svårt att se på bilden.Men det är starka och klatschiga färgter,*fintfint*


Den här supersnygga tapeten ska vi ha i vardagsrummet.
Men dock inte hela väggen,hon i affären tyckte det skulle bli lite mycket eftersom väggen är 5.4m bred och 3.2m hög.Så vi tar tre meter i mitten av väggen bakom soffan. Och så ska jag göra två-tre tavlor av tapeten och sätta på väggen vid matplatsen =)  Vad säger ni? Blir det snyggt? jag tror det blir kanoners =)
Panelen har kommit till Beijer också, så den ska dom spika upp i början av nästa vecka. Sen är det bara och komma å måla huset =) =) Sen 28 oktober kommer köket och då ska Staffan hjälpa oss att sätta in det,du är bäst =)Och runt den 20 november ska vi flytta in JIPPIEEE

Så vad har vi gjort annars?
I lördags va mamma och jag i vingåker men vilket skit,bara kärngkläder. Hitta inget, jo ett par levisskor men fanns ju inte i min storlek såklart men köpte en t-shirt i nått märke för 149:-, snygg va den men lite besviken va jag. På lördagkvällen åkte jag till Dinana och det blev party =) att man kan ha så kul även fast man bara är två.
Vi sjöng singstar och hon knäckte mig med typ 9-2 *attans* men hon har ju en grym sångröst så det kan jag ta =) Vi 23.30 tog vi tåget från Lingehm in till stan (vi planka =) ) hihi skojja Diana jobbar på SJ så vi åkte gratis.
Sen gick vi till Otten,Dianas syrra va där. Men va smått folk det va då, bara massa 19 åringar.Fan samma ålder som min lillebror, men vi hade kul,dansa loss hon och jag.Lilla dansgolvet regerar, dansa till gamla schlagers och 80/90-talshits är ju så kul...Vid 02.30 tog jag taxi hem,Diana hoppa av på vågen och sov hos sin syrra =)
Tack så mycket för en superolig kväll,det får vi göra om.

Söndag va det babyfest för Tessa. Hon visste inget, så vi överaska henne totalt.
Va jätte mysigt,vi åt goda mackor,lekte gissningslekar och gjorde en jätte fin gipsmagen.Så skulle jag velat haft,men kommer förhoppningsvis fler chanser...
Sandra du är så duktig på att fixa ihop grejjer =)

Vackra Tessa <3


            

Vid tre hugget åkte Filippa och jag till Bollis för att se Sylvia-Kristianstad.
Och vilken rolig match 3-0 till randigt.Timmy va grymt bra,gjorde två mål. Han hade massor med chanser,kom fri med målvakten flera gånger. Och så gjorde Rocky ett snyggt mål också, bra jobbat grabbar. Fortsätt så här nu...Lite trist att Henka inte fick några spårvagnar,tycker han va förtjänt av nån iallafall. Men han leder ju så stort så det är lugnt =)
   
Filippa sov nästan hela matchen men när dom gör 2-0 målet sätter hon sig helt olötsligt upp och klappar händerna,haha så rolig. Grabbarna gör vågen till publiken som redan gått *mohahaha* sköna dom är då =) Kan inte alltid resultattavlan se ut såhär.


Måndag,Tisdag och idag har jag jobbat,full rulle.
Igår va vi på Kråkvilan och titta Speedway, dom vann med 12 pinnar men fick tyvärr dygntorsk i returmatchen ikväll i Gisslaved,attans. Men grymt bra med en silverpeng...

Imorn jobbar jag 11-19.24..annonsblad kommer i brevlådan imorn.
Lösgodis 39.90 kg, så axlarna lär ta stryk men vad gör man inte,godis är gott=)
   Sen är jag ledig på fredag och då ska vi beställa kakel och klinkers.
På kvällen ska kanske Diana och jag hem till Anna och ha myskväll, se på film och sjunga lite singstar, bara mysa <3 Hoppas bara att Diana blir frisk, annars kommer gärna jag om jag får? Vi hörs!!

Lördag och Söndag jobbar jag me, men sen ledig Måndag;tisdag och Onsdag.
L. ville byta så jag vart långledig,skönt! Men kommer saknar er lite trots allt =))

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan och kolla läget lite.
Måste upp lite tidigare imorn, front light faliure,står det i bilen, så det är bäst att byta den. Men Sören brukar hjälpa mig =) Så nu säger jag god natt!
Kran A

Ps. Jag fråga Filippa när vi kom hem vad hon hade ätit på dagis?!
- jaa du,spagetti eller nått va det väll...haha knasboll!!


Kommentarer
Postat av: Helene K

Vilket hus ni har!!!!! Vad fint det blir =) Är bara "lite" avis hihihi

Tapeten till vardagsrummet är urläcker!



Jag är en torris, det kanske hör till åldern ;) haha, men jag ska inte va torr på "firmafesten" då jäklar ska vi rocka loss.

Å på båten med, bara det inte blåser storm, för då följer inte jag med :0

Ses på jobbet, där vi ska sälja lösviktsgodis som bara den.

Kramis

2009-10-01 @ 08:36:18
Postat av: Evelina

sv: nej jag vart värkligen inte bra , det såg ut som jag hade underbett haha :p <3



vad finnt hus ni kommer få, kan jag få bo hos er? :)

haha.

2009-10-01 @ 13:24:08
URL: http://ewelinaliciouz.blogg.se/
Postat av: Carina och staffan

Allt blir supersnyggt.

2009-10-02 @ 08:52:29
Postat av: Sandra

Svar: Tack! De är normala i stl. jag har köpt min vanliga stl och de sitter perfekt =)



Kul att huset börjar bli klart. så skönt när man börjar se slutet.

2009-10-04 @ 21:32:37
URL: http://sandranilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0