Härliga bilder

 
Igårkväll åt vi dom första jordgubbarna, svenska, självklart. Staffan hade köpt av Roffa å Ireén.(våra grannar) Hon jobbar på Himmelstalundsgymnasitet där de har egna odlingar. Supergoda va dom,här med glass å maränger. Mums.

 
Filippa trotsade regnet igår, hon blev jätte blöt, bara rinner regn i ansiktet
    
Filippa på väg till dagis igår, vi tog bussen, gick av vid badhuset, det tog nästan en halvtimma att gå den biten,dagiset ligger vid kungsgård, inte alls långt, men hon skulle ju titta och pilla på allt ;)
Medans jag väntade in henne vid ett gathörn passade jag på att fotografera ett jättefint magnoliaträd, jag bara älskar det trädet, jätte fina stora blommor, de ska jag ha på tomtem sen....

  
Häromdagen hade vi besök av ett rådjur, den gick bara någon meter utanför fönstret, blev tyvärr lite suddigt
för jag kunde ju inte öppna fönstret, då skulle den ju sprungit iväg....

  
Ett riktigt busfrö ;)

 
Tusse myser i grannens rabatt ;)

   
Min lilla prinsessa njuter av vårvädret

    
Emma å Tottes söta lilla Bessy, en riktig gullegris är hon ;)

  
Pappa och dotter avnjuter varsin glass på Halwars

   
  
Filippa leker på baksidan, hängt tvätt har hon gjort oxå ;)

Så nu har ni fått avnjutit härliga vårbilder,hoppas ni tyckte om dom.
Kan tyvärr inte lägga upp bilder på planritningen och ritningar på huset, för arkitekten har skickat bilderna i PDF-filer som inte går lägga upp på bloggen, tyvärr. Nån som vet hur man ändra och kan lägga ut dom säg till, vill ju gärna visa er hur det kommer se ut. Nu inväntar vi bara nybyggnationskarta som vi ska skicka in med bygglovet, när det är klart är det bara sätta igång ;) Vi planerar å flytta in 1 November.

Idag ska vi åka till ikea och titta lite, bla kök..Käka lunch blir det också.
Ikväll har vi inget planerat. Imorgon ska henka på bortamatch i Värnamo hela dagen och kvällen.
Så är det någon som inte har något för sig så är det bara ringa så kan vi hitta på nått kul....
En sak till, tack till Majje som kom upp till jobbet med en supergod Hallon å vitchokladpaj häromdagen, den va uppskattad, kul att du tänker på dina arbetskamrater ;))

Ha en härlig dag i solskenet!!

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: ja det ska jag säga när hon slutar jobbet :D hälsa familjen PUSS&KRAM <3

2009-05-09 @ 13:23:17
URL: http://ewelinaliciouz.blogg.se/
Postat av: Majje

Det var så lite så! ;)

Jag kommer följa ert husbygge för fullt, räkna med det nu! :D

Angående planritningen..Så borde du kunna trycka på Print screen-knappen och sen klistra in det i typ Paint eller vad som , å spara den i jpg-format....? :)

2009-05-10 @ 09:23:15
Postat av: mammabecka

Jisses vilken sötnos! :)



Vad roligt att du köpte klänningen! Den fanns inte i natt, men tydligen finns den nu. Dock bara i medium, jag behöver nog xs eller s.



kram!

2009-05-13 @ 22:32:31
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0