Helgen som gått

Då ska vi se vad vi gjort?! Eh i fredags va jag ju ledig, Filippa och jag va hemma och lata oss nästan hela dagen ;) Mysigt!
Ja just det nu kom jag på, vi va ju ute och gled runt också, kollade på olika tak till huset. Jag vill ha grått och Henka vill ha svart. Men jag tror att han kan hålla med om att det va snyggare med grått. Det känns som det kommer bli för mycket svart när "halva" huset ska vara svart me. Så vi får se om det blir grått, det va dyrare men snyggare ;) hihi.
     Sen åkte Henka till träningen och jag å Filippa tog bussen till HC för lite shopping ;)
Vi gick in på Kahpal och Filippa hittade lite kläder hon pekade ut och sn'll som jag är köpte jag det till henne ;)
Det blev ett par supersöta jenasshorts, en randig klänning i rengbågens alla färger och en t-shirt, det va 3 betala för 2, det är kanon. Sen gick vi in på HM och där va det REA hittade ett par jätte fina ballerinaskor till Filippa för bara 29.50, vilket klipp ;) sen gick vi till baby avdelningen, Molly kommer ju snart till världen ;) Hittade en söt jeansklänning för 49.50 och en vanlig boddy med igelkottar på för 29.50, det kallar jag att fynda ;)
  Därefter gick vi till Lindex där jag bara köpte ett puder, sen in till systemet där jag köpte några cider och på vägen ut får jag ett sms av Tina där det stod att partyt vi skulle ha på lördagkvällen va inställt p.g.a regn. Vilket skit, jag som va så laddad för lite party ;) men men det får bli en annan gång, typ till jul kanske ;)) haha. Alla är ju så torra på mitt jobb förstår ni, det va sju stycken som skulle me i lördags av typ 15 stycken, förstå vilka tråkmonsar altså. Och ni skulle hört borförklaringarna, den ena fick inte flr frugan, en annan fick inte för sin man om man nu kan kalla det de, en annan skulle ta hand om landet, en annan skulle på Jerry Wiliams, en annan på att den inte hade tid, så patetiskt dåliga ursäkter. Det är ju inte så jävla ofta vi gör nått tillsammans, det blir till jul och kanske nån mer gång. Men men det råder ju pensiovarning på mitt jobb....Nog om det, efter vi handlat åkte vi till staffan för att ge han en förtisdig födelsedagspresent, den beastod av en jälvla massa tipslappar, en lången, tre trav, stryktips, måltips, keno, lotto och så va det säkert nått mer sen godisgris som han är fick han en chokladask ;)) hihi.
  
  
     
Det inhaldlade kläderna, både till Filippa och  Molly
   
Ni ser ju hur dom tuggar, riktiga godisgrisar är va dom är ;))
      
  
Grannen kom förbi med Haisel, en riktig sötnos, Filippa älskar å busa med henne ;)
Det va i fredags....

I lördags jobbade jag till kl 16 sen fick jag skjuts av Gunihta hem, tack tack.
Gick och hämtade Filippa uppe hos farmor. Sen gick vi hem och grillade, gott.
Ris, tzasiki, majskolv, kött, sallad me fetaost, så himla gott, synd bara att man luktar som en salami sen ;) hihi
Sen somnade Filippa som en stock och Henka och jag såg Rallybrudarna, en ganska bra film...

I går jobbade jag också till 16.30 då fick jag återigen skjuts Gunitha ner till Bollis för att se Sylvia.
När jag gick in så smög jag fram och kollade på resultat tavlan och det stod 3-0 till Sylvia efter 40 minuter å vad glad jag blev, men andra halvlek började, och sylvia hade total kolapsat, det va som att kolla på ett divition 4 lag. Det blev 3-1 3-2 och 3-3 inom typ 25 minuter. Man undrade ju vart mittfältet tog vägen i paus, tror dom blev kvar i omklädningsrummet. Helt jävla otroligt hur man kan tappa 3-0 i paus till 3-3. Det räcker inte bara att 6-7 stycken i laget ger allt sista halvlek utan alla måste kämpa, man kan inte slappna av bara för att man leder med 3-0, så den matchen är bara glömma nu och börja ladda inför derbyt på måndag mot Sleipner. Och när jag kommer till paken vill jag se en sylvia vinst.
Hursomhelst, efter matchen åkte vi till Carina och Staffan för att hämta Filippa, vi fick tårta, gott gott.
Filippa låg och sov, hon hade somnat halv sju när hon och staffan kollat på film. Hon vaknade till när vi gick hem, men så fort vi la oss i sängen somnade hon igen, men hon vaknade vid halv tio och va törstig, sen somnade hon när vi gick och la oss typ halv elva och sen sov hela natten lång, hon vaknade sent kvart över tio ;) hihi hon är en riktig sömntuta ;)

Det va den helgen de. Idag är jag ledig. Henka åkte iväg till byggnadskontoret förut för att lämna massa papper och fixa vatten å avlopp å el och de till huset. Så han kommer hem när som helst, han skulle köpa med sig nått gott å äta ;)
Carina ringde precis och fråga om vi ville följa med till HC och självklart vill vi det, så jag får skynda och göra i ordning mig nu....
Ha en bra dag och hoppas solen kommer fram snart me så det blir nån sommar snart.Det är ju faktist mitten av juni.

Just det glömde en sak. På Måndag är det derby mellan Sylvia och Sleipner. Och jag kommer sitta som på nålar hela matchen, blir alltid så himla nervös, vill ju så gärna att dom ska slå dom jävlarna ;)
Men inför matchen har Henka och Sleipners lagkapten tagit ett foto som sitter uppe inne på City Gross. Tyckte det va lite fränt ;)

 IK Sleipner-IF Sylvia, måndag 22 juni kl 20:00, Nya Idrottsparken

Köp buffébiljett med föreläsning!  

Så alla Sylvia fans, dom få tappra själarna där ute kom till parken på Måndag kl 20.00 och hejja å stötta svart/vit randigt till en seger. Alla med sylviahjärta visa ert stöd.

Kommentarer
Postat av: emma

när är matchen då?? o vad kostar den, ska du gå eller ??

2009-06-15 @ 13:11:13
Postat av: Anonym

Cajsa har också en sådan gul tröja. Jag köpte gula shorts till och sedan hade de likadant fast i rosa o lila med shorts och de köpte jag med.

2009-06-16 @ 08:21:08
URL: http://litencajsa.blogg.se/
Postat av: Helene

Håller med att det var trist att det inte blev nån fest på jobbet, men sommaren är ju lång. Det är ju alltid nån som inte kan (vill), men vi har ju pratat om det så länge nu så det är klart det blir av.

Fina kläder du hittade, hon är som en liten prinsessa =)

Kramis

2009-06-16 @ 11:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0