Borta bra men hemma bäst

Gud så skönt det är å komma hem när man varit iväg, men gud så skönt det är å sova på hotell, vilka sköna sängar ;)
Det va jätte trevligt igår på Lisseberg, jag åkte allt ;)) jag är så stolt ;)
Filippa älskar karuseller, speciellt båtarna, dom som hon får styra själv ;) Hon var så lycklig.
Vi kom till Lisseberg vid 2 hugget och gick hem till hotellet vid halv tio, så det blev en lång dag....
Emma å Jimmy vann en stor chokladkaka på 2kg ;) mums.....
Vi vann inget men Filippa fick en jätte stor anka av en snäll tjej....
Filippa och jag satt och åt glass medans de andra åkte kålorado och då kommer det fram en kille å en tjej och fråga om hon vill ha den och självklart ville hon det. Hon bara " jag hade inte tänkt å vinna nått, jag är här med jobbet och vill intew gå runt och bära på den, så vi tacka och tog emot, såå snällt ;)
Medans Filippa och jag åt barnbåtarna så klämde, Henka,Totte, Emma, Jimmy och Matsa i sig i en flumridebåt.
Och alla blev dyngsura från topp till tå, hihi, tur att jag stod över den gången ;) Alla hade ombyte med sig utom Jimmy, så vi gick till fotografen och tog ett foto på Filippa och tryckte en t-shirt till han ;) hihi så söt ;)
Så va det med den saken, bjuder på lite bilder som får berätta mer ;)...
  
Utsikten från hotellrummets balkong ;) nionde våningen ;)
  
Filippa åker karusell, trumman, parisehjulet och hästarna ;)
  
Högt där uppe sitter vi, Jag, Emma, Totte å Jimmy,
den där karusellen va en riktig pers,så nervös jag va innan, men den va rolig ;)
  
Totte å Jimmy åkte uppskjutet, jag åkte parisehjulet då så jag kunde tyvärr inte följa med ;)
   Vi åker flumride ;)
   
Puss på dig ankan ;)
   
Filippa åker båt
   ;))
  
 Dyngblöta kan man säga ;)
  Lite vardagslyx skadar aldrig ;)

Jimmy i sin snygga tröja ;) och den där gick han runt i, vilken kille ;)

Påvägen hem från Götet föreslog min svärfar att vi skulle åka och kolla på Sveriges äldsta kyrka, jippie ;)
Så vi åkte till Örberga eller nått, det va jätte spännande ;) Not. Så jag tog lite bilder på vägen ;)
  Omberg.....
   
Vilka vyer ;) som svärfar skulle sagt ;)
  Kyrkan från år 1118 och i huset brevid hade prins Eugen bott, haha
intresseklubben antecknar, inte ;) haha....Det va tur att det regnade annars vet jag inte hur länge vi kunde stannat där ;)
Tack för en trevlig resa iallafall ;)

Husuppdatering.....
   230 ton grus är på plats...

Nu Kasper kommer bilderna från i lördags ;)
   
Grillmästarn Peda ;) Det va mums me kycklingfile ;)
  
Filippa hade plockat blommor till Tina ;) Och Kasper bus å Bessie bus ;)
  
  
  
                
                                     Tina headbangar ;)

På lördag är det party med brännboll i Ljuraparken.
Alla som vill vara me kom dit ;))

Ja just de jag måste bara visa en sak. Jag va på systemet i lördags och träffa värdens goding, NOT
  Asså herregud, vilken mupp, hahaha.

Ett just ja till, Henka och jag var ju på China och åt häromdagen, gott gott
  

Sen va jag hos frissan oxå ;)


Puss å god natt ;)

Kommentarer
Postat av: Kasper

Vad kul det såg utt på alla bilderna.

Det var på tiden att du togg in bilderna

hehehe ;p;)

2009-07-08 @ 22:59:40
URL: http://kazpeer.blogg.se/
Postat av: Kasper

Postat av: Angelica

Fina bilder ;) Men vem är hon med grön klänning? ingen jag känner igen?! Ska ni vara med och spela brännboll på lördagi Ljuraparken? Kram



2009-07-08 @ 16:46:35

URL: http://filippasmamma.blogg.se/



SVAR: Jag vet ej vem det var det var någon tjej deras grannes barn barn eller något.

vi får se om min pappa slutar halv 6 eller halv 10

om det första så kommer vi. Kram Kasper.

2009-07-08 @ 23:04:41
URL: http://kazpeer.blogg.se/
Postat av: Helene K

Det är alltid lika roligt att kolla in din blogg =)

Fina bilder å kul att läsa.

Liseberg är ju kul, om man inte är en fegis som jag hihi, som är höjdrädd.

Vi hamnade ju på en trevlig fest i lördags, tur att jag inte är samma linslus som Tina ;)

Ha en fortsatt skön semester. Min börjar om TVÅ dar Jippi, fy fan vad sönt det ska bli...

Kramis

2009-07-09 @ 07:34:58
Postat av: thess

åå va roligt det där ser ut, synd att man är så förbaskat rädd att åka karuseller =O

Jo tack det är bara bra med oss, magen växer så fort att jag börjar bli rädd haha.

Allt bra med er?? kramis

2009-07-09 @ 11:55:33
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: Helene K

Vi kan nog inte vara med o spela brännboll på lördag. Tommys syrra fyller 50 år så vi ska på kalas igen....vet inte när vi kommer hem därifrån.

Synd, men vi får hitta på nåt annat snart. Singstar är ju aldrig fel =)

Nu återstår bara EN dag på jobbet, sen är det SEMESTER!!!

Ha det bra

Kramis

2009-07-10 @ 05:51:24
URL: http://sivsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0