Vilken soppa

Igår va jag ju hos Carina och bakade, och då satt jag och kolla i "hemmets journal" på goda recept.
Hittade ett som lät gott. En köttfärssoppa. Jag gjorde den nyss, men jag krydda upp den lite.
Så mitt nya namn på soppan blev:
Köttfärsoppa med tacosting, morot och pasta och vitlöktcream fraiche me majs. Det blev en lång men god titel ;)
Lätt att göra är det också, receptet låter som följer.
                                                             
Soppan  
                                            Koka pastan efter anvisningen på paketet
                                                            Bryn köttfärsen tillsätt sedan tacokryddan, 
300gram köttfärs                             den rivna löken och moroten.
1 riven morot                                     Lägg över i en stor kastrull tillsammans med 
1 gul lök                                             buljongtärningarna å vattnet.
1 påse tacokryddda                         Häll i ketchupen och tacosåsen krydda med salt å peppar.
2 buljongtärningar                            Lägg i den kokta pastan och blanda runt ordentligt.             
1 liter vatten                                       Häll upp soppan i en skål och lägg på en stor klick 
1-2 dl tacosås                                   med vitlöks cream fraiche.
½ dl ketchup                                      Servera med en bit bröd. Mums
salt å peppar

Vitlökscream fraichen
2 dl cream fraiche
1 burk majs
1  riven vitlöksklyfta         Blanda i en skål
salt å vitpeppar
                                                                             
 Filippa tyckte den va jätte god   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser jättegott ut

2009-02-05 @ 08:59:53
URL: http://litencajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0