Inskolningen går över förväntan ;)

Idag va det fjärde dagen på inskolningen. De tre första dagarna har vi varit med när de har lekt, men idag fick vi föräldrar gå in till personalrummet och sätta oss, så barnen fick leka utan oss. Man fick säga hej då, kommer sen.
Vi satt där och lyssnade på vems barn det var som grät, alla grät förutom, filippa, tilde och oscar....så jag blev väldigt glad när vi kom in efter 1½ timmar och fröken sa att det hade gått jätte bra, inga tårar, förutom några få, men det va sympatitårar, när de andra grät sa hon ;) så mina tankar på att det ska fungera när veckan är slut ligger på +,  och tror det verkligen kommer gå kanon. Så resten av veckan ska filippa äta och sova där, hoppas det kommer gå bra och att hon sover gott på sin madrass på golvet ;)

Efter dagens inskolning skjutsade henka mig och filippa till min mamma där köttfärslimpa, potatis och god gräddsås väntade, det va jätte gott. Jo vet ni, mamma och jag spelade "jim rummy" (ett roligt kortspel, vilket jag brukar förlora stort i)
som jag vann stenhårt över mamma, jag fick bara 165 poäng, min poängrad brukar se ut mellan 700-1200poäng ;) haha man ska ha så lite soäng som möjligt ;))
När filippa vaknade gick vi en promenad bort till stallet och hälsade på hästarna......

 

Väl hemma hos mamma igen ringde min morbror och ville komma och hälsa på och ta en fika och de fick de självklart göra. Kasper och Jesper upptäckte stutsmattan i mammas trädgår, och hoppade loss, efter lite span från fönstret ville filippa oxå hoppa, självklart skulle hon det, hon tyckte det va super kul, när kasper och jesper busade med henne :)


     

     

Nu ska jag sova, jobbet väntar imorn, 10.30-18.00 kul....
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0