Julbak med svärmor

Igår hade Carina, Filippa å jag en heldag med julbak.
Vi började med att göra pepparkakshus, Carinas bitar va trasiga så hon fick klistra ihop dom bitarna.
Men det blev jätte fina båda två......Så här ser mitt ut ;)
 

Sen åkte vi till affären för att köpa ingredienser till knäck, lussebullar å moccarutor.
Medans Carina kokar knäck å vispar smeten till moccarutorna, bakar jag lussekatter.
Det va roligt, allt blev faktist perfekt,speciellt knäcken som blev lagom mjuka/hårda.
   

Ser det inte bara sååå gott ut, jag lovar det smakar lika gott som det ser ut ;)

Idag är jag ensam hemma, jätte skönt. Filippa är på dagis å henka är å hjälper Micke att flytta.
Så det blir en lat förmidda på soffan, men på eftermiddan har jag lovat mig själv att ta tag i disken ;)
Sen kanske det blir en liten shoppingrunda med syrran, inhandla de sista julklapparna.

Jennie å Carina- Här är en liten lista på vad Filippa önskar sig i julklapp....
*Sackosäck
*Häst-Hoppdjur
*Modellera-My Dough Fabrik-6burkar lera, lekmatta,formpress & olika mallar lr nått liknande.
*Pussel
*Memory
*Pulka

Måste bara visa några super gulliga bilder från min födelsedagsfest hos helene ;)
  
Filippa bara älskar Jimmy, men i början när vi kommer hem till helene å jimmy så är hon jätte blyg, så fort hon ser Jimmy vill hon krypa ur skinnet, men efter ett tag börjar hon närma sig honom och till slut leker de hejvilt ;)
Och då trivs hon som fisken i vattnet, å framåt kvällskisten somnar hon sött i hans knä <3


En annan kärlek finns det mellan Filippa å Maximillian, lite svår att beskriva, i början va det mycket bråk, knuffar å slag. Men nu håller dom sams, å trivs i varanns sällskap, väldigt mycket.

   
  
Vilka godingar vi har syrran <3

Kommentarer
Postat av: Syster

"Knäcken blev lagom mjuk" VA DET EN PIK ELLER??????

hahaha Det ser verkligen jättegott ut och om jag är riktigt snäll kanske jag kan få smaka lite knäck...är verkligen jättesugen på knäck....=(



Hörs sen!

2008-12-10 @ 10:49:20
URL: http://maximilliansmamma.blogg.se/
Postat av: Carina och Staffan

Vad gulliga de är barnen.Kram på er.

2008-12-10 @ 21:25:09
Postat av: Moster Helene

HIPP HIPP HURRA PÅ DIN 2 ÅRSDAG!!



GRATTIS FILIPPA!!



PUSSAR O KRAMAR FRÅN HELENE O JIMMY

2008-12-20 @ 08:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0