Kvalserien är över

Det blev Brynäs och Rögle som gick upp i Elitserien, kul för rögle att gå upp efter 12år i allsvenskan, och så blir magnus och pappa glada att brynäs får stanna kvar i elitserien ;) det blev en riktig rysare...
Snart är även Finalserien slut mellan LHC-HV71, ser ut som LHC vinner, tyvärr, hata bönderna från slaka, haha.
Så nu istället för att vi sätt hockey VARJE dag hemma under vintern så börjar äntligen allsvenskan som man kan se, DIF har gjort en bra början med två vinster och en lika....
Från hockey till en helt annan sak...Jobb
Jag förstå inte hur folk orkar jobba heltid och ta hand om barn och hem.
Har jobbat två dar denna vecka och ska jobba en till, 9.30-19.30 jag är helt slut, skulle aldrig i mitt liv jobba heltid, max 75% räcker gott och väl om man vill hinna med något annat än bara jobb, tex barn, vilket jag vill, min älskade lilla prinsessa Filippa, hon har flängt runt lite här och där de senaste veckorna, det är hennes mormor, farmor å staffan, gammel moster helene å pernilla, gammelfarmor å farfar har säkert glömt någon men jag är er iallafall er evigt tacksam, massor med kärlek till er! Hoppas att vi kan få en förskole plats tidigare än planerat (augusti) skulle vilja ha så snart som möjligt efter som henka fått jobb nu också...

Fick precis redan på att emma (min kusin) ska ha henne imorn två timmar när henka tränar, en räddande ängel från himlen! Dom ska gå en sväng på stan med linda boiardt och äta chicken kebab ;)
Filippa älskar emma, hon får ju sjunga "sing star" å spela bilspel ;)

Imorn är det som sagt jobba igen 10.30-19.30 segt en fredag, men det ger pengar den 25:de som jag kan shoppa för ;)
Nae nu känner jag hur huvudet är på väg ner i tangentbordet, dags att sova, men måste se sporten först...
God natt

 Ett litet busfrö innan hon somnar ;)   Väl somnat sover hon hela natten lång ;)


Kommentarer
Postat av: Syster

Hahaha Värsta novellen ju! =)
Hoppas ni får dagis tidigare, det är ju jobbigt ändå att hela tiden skaffa barnvakt...Även fast det hela tiden på ett eller annat sätt löser sig så är det ju jobbigt att hela tiden fråga...I know! Söt hon är förresten, klantigaste! haha
Ses på söndag, nu när allt har löst sig! =)
Kram kram

2008-04-11 @ 18:06:05
URL: http://maximilliansmamma.blogg.se
Postat av: Moster Helene

http://www.cavaliersajten.se/
Här har du den!!kan du kolla lite:)

kram Helene

2008-04-14 @ 11:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0