Underbar morgon!

28,5 grader redan 8 på morgonen, så skönt!!
Min prinsessa står där med sin fröken i vitt linne.
det kom några tårar och hon höll om mig hårt. Men jag gick,
kollade på henne i fönstret och det va lugnt.
Hennes kompis Selma va sen, men kom i dörren när jag gick. 
Det filippa oroade sig för va att hon inte kan engelska.
Men det fixar sig säger läraren och
så har hon ju Selma som kan både engelska och svenska.
Hoppas hon har en rolig dag i skolan. 
Ska hämta henne 13.15 idag, mjukstart första veckan.
Nästa vecka kör det som vanigt 08.15-14.20
Gustaf och jag tog taxi dit och promenderade hem.
Gick förbi lidl och handlade lite, så fräsch affär och billig!!
Därefter tänkte jag gena lite, och hamnade, vette fan, men
till slut såg jag tornet och då vet jag det är nära :)
En mycket skönt morgonpromenad i över 1 1/2 timma.
Det får bli standarden varje morgon, så är jag nog fitt sen, haha!
På vägen till lidl hittade jag en godisaffär.
Med lösgodis, kanske inte det godaste,
men de hade massa remmar och sång som vi gillar :)
 
Gustaf läser reklamblad på lidl, hihi! sötnos
Gick förbi många fina hus på vägen hem, detta i San Gwann, tror jag ;)
Detta en ganska nytt men ni skulle sett de typsikt maltesiska husen, så fina.
Skulle syrran vart me, så skulle hon nog gått in till varje liten tant som satt på sin veranda.
Små fina balkonger, massa fina blommor, jaa så fint!
Granatäppleträd i vart och varannat hus, vågade dock inte palla ett ;)
Gustaf mumsar vindruvor ur skopan på grävmaskinen :)
Han va så snäll hela vägen, sa inte ett pip.
Om han alltid kunde sitta så snällt i vagnen...
We are almost home :)
Stannade på Dr.Juice och köpte mig en stoooor sådan goding!
De har även yoghurtglass i massa goda smaker med massa
goda tillbehör, som frukt, godis, nötter och det är såå mumsigt och nyttigt!!
(Om man skippar godis toppingen) hihi
Den satt så fint, va sjukt varm och svettig när vi kom hem.
Det va verkligen en så skönt start på dagen.
Ta bussen dit och gå hem, yes!
Nu ska gustaf och jag luncha och sen åka och hämta fialotta på skolan!
I let u know how it went...

Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Kul med skola, så stor hon är nu. Dags för bebis snart va? ;) Så fint det verkar vara där nere. Har ni köpt hus? Nu syns iaf kläderna på bloggen ;)

Kram på er

2012-09-26 @ 18:59:02
URL: http://sarahan.blogg.se
Postat av: Angelica

Haha bebis? Menar du att jag ska skaffa en till eller att Gustaf ska börja dagis? Men visst är man sugen på en lite knodd till, men det måste diskuteras :)
Och Gustaf börjar dagis på måndag, kul! Med honom tror jag inte det blir några problem. Så fort han ser en bil lr liknande springer han ju dit, bryr sig inte om oss :) vi får se!
Nae vi har inte köpt hus, vi hyr samma fortfarande en lägenhet på markplan. Men det finns ju så fina hus, vi får se!

Jo jag såg dem, jätte fina!
Kram på er!

2012-09-26 @ 19:06:18
URL: http://filippasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0