Solen lös himlen va blå...

...hela långa dagen. Det har varit som en svensk sommardag här på Malta idag. Så härligt. Vi gick ut vid elva och kom hem vid sex. Va på alla tre lekparkern. Det va så skönt, satt i bara linne och njöt. Okej inte bara linne, hade faktiskt ett par byxor på mig också :-) men ni förstod va jag mena!! Malteserna bara glodde på mig som om jag vore dum i huvet, det är ju 'vinter' hör så de går i tjocka dunjackor och päksmösdor på sig även fast det är tjugo grader, lite galna om jag for sägat :-)
Vi va även på promenad vid The Strand och i Tigne. Dagens shopping uppdrag va att finna en keps/solhatt till Gustaf och ett par skor till Filippa, men inga skor passa damen, som vanligt!! Vi gick in på Zara istället och där blev jag så kär i nästan alla barnkläder, så himla fint o tufft. Sandra, det va tur att vi inte va uppe på barnavdelningen när du va här, du skulle behövt checkat in en tjugokilos väska till då ;-) verkligen klänningar och blusar i din stil! Next time :-) Blev ett par chinos till Filippa och fyra tuffa t-shirtar till Gustaf. Skulle lätt kunna handlat för x antal tusen med det slutade BARA på 42€. Starkt jobbat!! Köpte även en solkräm, vilket behövdes idag och fick en på köpet, bra jobbat, igen :-) Så hatt och skor får inhandlas på vår Sverige visit om några veckor :-) Dagens middag blev givetvis Tacos och nu sover Gustaf och vi har plockat fram fredagsmyset, chips, grönsaker, dipp, popcorn och läsk :-) På teven visas Hamilton med Mikael Persbrant! Hoppas ni myser fredagen!!
Imorgon ska jag och barnen på date i lekparken med tre brudar och två kids. Härligt att knyta lite nya kontakter.
Dagens shopping kommer nedan!
Kram på er

 


Kommentarer
Postat av: Carina och staffan

Vad mysigt det låter med värmen. Här är det också plusgrader och nästan all snö är borta det har gått fort.I dag fick jag ett glädjande besked på jobbet. Ha det så bra jag arbetar under helgen.

2012-02-24 @ 22:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0