Gårdsmarknad i Djöckerö, Vallmokrans

Här kommer massa fina bilder från igår.
Det va jättemysigt och trevligt.
NI som inte hade möjlighet att komma missade nått, så nästa gång
måste ni ta chansen. Inne i själva gårdsbutiken fanns det så himla mycket fint.
Det va blommor, kläder (bla. Sandras klänningar, förkläden o haklappar), smycken,
kuddar, mattor, lyktor och massa annat fint.
Så det va nog ganska tur attt jag inte hade så mycket kontanter
med mig, annars hade jag nog köpt upp rubbet ;)
Men man kunde ioförsig betala in till girot, så det är ju bra.
Det kom, äver min förväntan, massa med folk, jätte kul.
Men jag kom ju på sen att det va ju Östgötadagarna.
Det vill säga att det händer massa på landsbyggden.
Alla småbutiker och så på landet håller lite special öppet och massa aktiviteter.






En jätte charmig gårdsbutik.
Med en jättefin lekplats för barn med spring i benen :)

Sandras fina bord

Super fina, sköna och praktiska mössor.
Den rosa,göra fick Filippa av Sandra igår
och hon blev jätte glad när jag kom hem :)

Klänningar och förkläden

Haklappar i mängder.
Massa med fina färger och mönster :)
Gustaf har fått den turkosa som hänger på bilden ovan,
både med svart och vitt kantband.



Filippa har ett förkläde med det romantiska tyget
som vi köpte i Hällestad förra året.

Min "boss" och till lika Syster <3 Och inte nog med det, hon är den bästa!

Här har ni mig, iegen hög person och ni ser ju håret,
han inte plattat på morgonen, men va faan :)

Våra supertrevliga grannar med humor.
De sålde massa bra saker, hemhokta utan allt vad tillsatser heter.
Jag köpte ju det här nedanför.
En ansiktsrengöring, ansiktsolja, läppcerat special när man får sår
och sen två salvor.
En sovsalva för god sömn och stärkande vilja
Och en Harmonisalva mor stress, oror o nedstämdhet.
Sovsalvan smörjer man lite under näsan när man ska gå
och lägga sig och harmonisalvan i gropen bakom öronsnibben.
SÅ himla bra, perfekt tajming.
De va så homla roliga, vi skratta och skojja hela tiden.
Gillar människor med humor.
Sandra och jag skojjar ju hela tiden då är det så skönt
 att den andra hänger med på det, eller hur? ;)
Så gå in och kolla vad de har mer HÄR

Och de här fina blommorna köpte jag av Sandra i gårdsbutiken
som alltså heter Vallmokrans och jag som älskar vallmo :)
En ny sorts kärleksörtsom går i lilarosa toner, så fiin.
Och en vit ljung kommer bli så fint ihop med
 min höstanemon jag köpte häromdagen, glad Angelica.

Sen fynda vi ju svamp i ett stång.
En vit papperspåse med massa svamp för 15:-
Så det köpte vi två varsina ;)

Är det inte underbart?
Hela dagen va så mysig och fin, jag bara längtar till nästa gång.
Jo visst vettni kommer följa med Sandra på lite marknader och hjälpa till.
Typ när hon blir kissnödig eller behöver ta en tugga av sin MARS
då rycker jag in ;))
Nåsta gång blir det i Linköping, första advent tror jag det va.
Då har de julmarknad i gamla stan, myys!

Nej men jag glömde ju nästan den roligaste saken.
Sandra och jag står där i ståndet och tittar runt lite, då svänger
en Folkbladsbil i på gårdsplan, shit tänkte jag, mitt hår ;)
Så när jag ser att hon kommer gående mot Sandras stång,
slänger jag upp håret i en en slarvig knut, hihi!
Så hon fota massor och ställde frågor, så nu får vi hålla utkik i tidningen.
Kanske kommer imorn allaredan, så kul!

Jepp, då va det första av dagen tre ilägg klart.
Så kommer komma upp fler under dagen.
Men jag måste ju passa på nu när Henka sover,
för när han vaknar så är det jobb som gäller och då har jag ju bara Ipaden.
Och den kan jag ju inte blogga ifår, tyvärr :/
Och mobilen kan jag ju bara lägga upp en bild.
Men om jag skyndar mig så kanske jag hinner, håll utkik!
Ha en fin dag och hoppas solen tittar fram för vi ska ut till Skärblacka
och fira Magnus lite i efterskott, han fyllde 29 bast den 31.a


Kommentarer
Postat av: Carina och staffan

Ulrika marknad på torsdag skall inte Sandra vara där då.

2011-09-04 @ 10:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0