Mys i Skogsviken

Igårkväll åkte vi lite imulsivt ut till Skogsviken och avnjöt en supergod måltid
medans vi mös i kvällsolen.

Nygrillat vitlöksbröd med tzasiki å oliver


Henka åt jättehamburgare med hemgjorda pommesfrittes


Själv åt jag en gudomlig pepparstek med hemgjord jätte klyftpotatis-MUMS


Filippa valde farmors hemrullade köttbullar :))

Jag rekomenderar starkt att åka ut dit och käka nån kväll.
Jätte mysigt och supergod mat.
Nu på sommaren är restaurangen öppen alla dagar 17-21

_________________________________

Idag har Filippa och jag varit och badat på Centralbadet med Emma och Totte å deras kompis Emma
Det va verkligen jätte skönt att simma lite,haha vi lekte nog värst av alla i hela basängen :)
Filippa bara älska att hoppa i från kanten.
Upp på stegen och kanten och så i och upp på stegen å kanten och så i igen så häll hon på hela tiden.
Vi kom dit vid 13 och åkte hem vid 16, det va lagom.
När vi kom hem satte vi på vattenspridarna för gräsmattans dagliga dos, nu vattnar vi det ungefär 2-2½ timma per plats och vi flyttar vattenspridarna 4 ggr så vi vattnar väll en 8-9 timmar om dagen, allt för att gräsmattan inte ska dö nu när det är så varmt.
Filippa sitter juts nu och tittar på film-PIPPI.


Imorgon blir det en lugn dag,iallafall med solandet.
Har ju varit och badat och solat 4 dagar irad nu så det bränner lite här och där,lite svårt att sova på sidan och rygg, och just nu kan jag ju inte ligga på mage och sova,det är visst nån ivägen ;P
Men det är sånt man får ta när man vill va brun och fin.

Så funderar på om vi ska åka in till Maxi eller rent av stan och handla lite inför Ölandsresan på Torsdag.
Är ju lite smått och gott som måste köpas.
Så är det nån som är sugen på att spendera morgondagen i ett kallt och svalt köpcentrum så RING :)

Nu kom Filippa in och säger att hon vill ha de som vi åt igår, men jag vetefa va hon menar,
så får väll gå ut och lista ut va vi åt,kan tänka mig nån glass avnått slag eller jordgubbar :)

Ha en fortsatt härlig Måndagskväll!


Just faan :))
Henka har rakat av sig hår. Har bävat för att han ska göra det men det blev riktigt snyggt.
Passade faktist bra i det :)) Får se om jag får ta en bild sen och lägga upp...
Så är det med det. Bye Bye


 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Är det pappas ställe? Lät jättegott! Imorgon ses vi! Tänkte påminna er om att packa ner lakan och örngott då det behövs i stugorna!



Kram Jennie

2010-07-06 @ 14:16:13
URL: http://jenniemedtrean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0