Luciamys

Idag slog jag rekord och gick upp 05.30,
 gjorde äggmackor och koka varm choklad.
07.15 va det Luciafirande på Filippas dagis och det va bara såå mysigt.
Och alla barnen va jätte duktiga, stod och sjöng där inför föräldrar och vänner.
Kan tyvärr inte visa bilder på hur söta alla va,
då fröknarna vädjade att vi inte fick lägga ut bilderna på nätet, på något sätt.
Vilket jag tycker är helt rätt...
Efter att alla tomtenissar, pepparkaksgubbar och lucior tippat ut så
satt vi och åt frukost alla tillsammans...

När vi kom hem tog vi det bara lugn.
Kollade på film och spelade WII Sport.
Filippa har blivit riktigt grym på bowling. Sex strike irad :))
Hennes bästa serie blev hela 215 poäng.
Tror hon fått sin gammel farfars/farmors och morfars talang...och humör ;),

Efter en eftermiddagsvila åkte vi in till Bauhaus
 och köpte skruvar och lampkontakter.
Och sen hem och satte upp julgardiner och så bytte JAG kontakt på sladden
till julstjärnan. Jag kände mig som värsta elektrikern.
Det va nått som fastnade på lektionen i skolan *ler*
Det praktiska va helt klart min grejj...

 
Vårt julpyntade köksfönster


Gustafs supermysiga rum som går i turkost och brunt.
Det börjar bli som jag vill nu,
bara lite tavlor och min bebismage som ska upp på väggen.

Sen ska ni få höra vad Henka och Filippa gjorde.
Bakade peparkakor.
Henka baka, jaa precis, deg, mjöl, kavel och förkläde.
Det va verkligen en underbar syn, älskling fortsätt så...




Pappa och dotter = Kärlek



Nu ligger båda trollen och sover sött.
Henka sitter inne i datarummet och jag sitter här samtidigt som jag kollar
i perferit på tven och Walladen-Skytten.
Ska snart gå och lägga mig.
Imorn blir det julshopping. Har nårga klappar kvar.
Sen vill jag ju köpa nått snyggt att ha på mig på julafton me...
Några förslag? :)

Nae nu slår klockan snart tolv, 00.00
Om 7 ½ timme är det dags att gå upp igen. *jäsp*
Som ni märker så älskar jag att sova :)
Så god natt på er!
KRAM




Kommentarer
Postat av: Carina och staffan

Vad mysigt ni har det.

Det är ju härligt när barnen är små att baka pepparkakor.

Kram på er.

2010-12-14 @ 16:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0