En riktig slitarhelg

Jobbat hela veckan utan fredag.
Mycket slit men helvete va pengar jag får sen-NOT.
I fredagskväll va Filippa, jag och mamma hos Helene. Vi åt jättegoda tacorullar och sallad, kolla på Idol och bara mös. Synd bara att J*vla CH gick vidare, helvete vad arg jag är, så pinsam människa asså, jag dör.
Hon skämmer ut oss totalt här i Norrköping.Men jag ska nog se till att hon blir utröstad först...

Igår jobbade jag me,sjukt mycket folk. Har inte vart så mycket på länge, satt i kassan hela dagen,förutom 30minuters lunch då. OJoj va ont i axlarna jag hade. Nästan 2 ton godis sen i torstags, helt sjukt.
Vi kommer bli så himla feta av allt godis,chips,kakor och läsk. Inte bra.
På kvällen åkte Filippa och jag och hämtade Emma och Bessie för vidare förd till Helene.Vi skulle se Körslaget och äta ostbågar,riktigt trevligt. Men några ostbågar såg jag inte till =))Emil va där också me lilla Lola,så hilma lite hund,chiuaua. Vid 23 hugget skjutsade jag hem Emil och sen åkte dirket hem och sov,skönt va det helt slut efter veckan jobb...

Idag har jag me jobbat va lite lugnare idag. Men när Gunitha och jag kom till jobbet stod M & L i fönstret och tittade ut. O hade försovit sig och dom tänkte inte på att lampan lös röttt när de gick in så larmet gick ju. HJÄLP.
Men de va lugnt,dom ringde chefen och han ringde larmtjänst och dom stängde av det. Det blev lite konstigt där på morgonen, O kom 45 min försent. Men 4 brudar klarar sig själva =)) Sen rulla dagen på...Fick storfrämmande också, först kom Matsa upp och handlade ben till Shester och sen Staffan och Carina. Trevligt trevligt. 16.24 skjutsade jag hem G och åkte hem och hämtade Filippa, vi va tvugna att åka till Maxi och köpa vantar och Mössor, allt är ju förlitet sen förra året,som allt annat =S
Jag blev visst 1000:- fattigare =) men handlade dock lite mat på ICA me...På vägen hem köpte vi med oss SpicyHot. *ILOVE* så himla gott, skulle kunna ät det varje dag.*GOTT*Nu sitter vi här och ser på tv, har sätt EMSAM MAMMA SÖKER. Allas våran Lasse en riktig sharmör =)

Imorgon är jag ledig såsom Tisdag och Onsdag,skönt. Det behöver jag tror jag.
Ska rensa lite här hemma, plocka ihop några kartonger till min loppisdag näst nästa helg. Måste bli av med lite skit innan vi flyttar. Ska nog träffa mamma imorn,kanske åker till mormor och äter lite god husmanskost =)

Ja just de har ju glämt att berätta att jag fick PUNKTERING på bilen igår. Helvetses jälva skit hette det då. Shit va arg jag va, förstå inte att kommunen ska gräva och bygga om överallt. Om dom nu ska gräva och ha sig kan de väll sätta upp varningsskyltar när de har grävt upp en fyrkantig brunn som man inte ser. Jag skulle väja för den och kanten på brunnen kom på däcket.Märkte inget först men när jag hämtat Gunitha och vi va på väg ner från E22.an tycker vi att det låter konstigt så vi stannar till under bron och visst,PUNKTERING. Och vi skulle börja jobba om 15min. Så Håkan fick komma och hämta och skjutsa oss, men de fick man ju höra. Kärringar klarar inget!!
Jag ringe Henka och han och Staffan åkte och bytte däcket och sen kom upp me bilen till jobbet.TackTackTack!!
Så fakturan på däckbytet skickar jag till Norrköpings Kommun bara så ni vet
*GRRRR*

Huset är färdigspacklat och målarn ska börja måla imorn.
Kakelkillen ska me börja,vi ska hämta kaklet imorn på Bauhaus. Jag tog turkos glasmosaik och vitt golv.
Henka svart och vitt.Nu ska vi bara ha badrumsmöbler,det är ju för fan svindyrt. Ett litet skåp me handfat och spegel för 15.000 kr helt sjukt dyrt. Men men vi får väll åka till Ikea och kolla om vi hittar nått.

  
Filippa har valt mössa och vantar alldeless själv.

  
När man köpte två paket skorpor fick man en fin plåtburk.Och när man köpte tre produkter Cantadou fick man en fick receptbok, fan va jag hittar bra saker jämt =) T-shirten är mitt "fynd" från Vinåker...
Bilden i mitten är den förbannade brunnen som kostar mig ett nytt däck...

Magnus,Sandra,Maximillian och Molly har varit och kollat i huset idag.
Fick ett MMS av dom förut. Sandras kommentar: Det blir ju bara bättre och bättre =).Och snart är det klart.
Ska blir så himla skönt att få ett "riktigt" hus. Om man jämför med detta. Svinkallt. Hyrsevärden sätter ju inte på värmen, vi sitter här och huttrar.*burrr* Får tända ljus för att få lite värme =(

Nae nu ska jag mysa ner mig i soffan...
God Natt mina vänner sov gott!
Kram A


Kommentarer
Postat av: Ida Linnéa karlsson

Haha haha han har nog rätt bra koll eftersom han kollar alla sportresultat 47 gånger om dagen men jag vet inte hur bra koll han har i praktisken. Jag lästa kommentaren för honom nu, han svara typ "MEH! kärring haha" Hörde att erat hus blir jättefint :) kul!

2009-10-05 @ 19:58:43
URL: http://idalinnea.webblogg.se/
Postat av: Carina och staffan

Fina kläder du har köpt.

Kram Carina och Staffan.

2009-10-05 @ 20:43:38
Postat av: Anonym

Ring vägverket och säg till om brunnen och dit däck så kan du få ersättning för det

2009-10-06 @ 19:31:43
URL: http://litencajsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ring vägverket och säg till om brunnen och dit däck så kan du få ersättning för det

2009-10-06 @ 19:32:02
URL: http://litencajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0