Pulkainvigning

   
Igår åkte Filippa och jag pulka,(henka låg hemma sjuk,) det va första gången, hon fick ju en av hennes mormor i julklapp, men det har ju inte varit väder för så mycket pulkaåkning. Så i går va det premiär. Vi har ju inte så mycket backar hör ute så vi gick upp till Carina å Staffan och åkte på deras gräsmatta å i deras lilla backe. Filippa tyckte det va jätte kul, skratta hela tiden, tillochmed när hon ramlade ur pulkan ;) Varje gång vi for ner från backen sa hon, en gång till mamma, åka mera.
Självklart min prinsessa jag är bara genomsvett av allt spring fram och tillbaka å upp å ner.
Efter 10-15 minuter gick vi hem. Åka imrgon mamma. Så nu när hon fått smak på pulkaåkning lär vi åka varje dag, så länge som snön ligger kvar.

Har jobbat hela helgen och även idag, sen torsdag denna vecka. Blev inte fullt att jag fick fullt så mycket timmar som jag trodde. Blir 15-25 timmar i veckan. Får hoppas på lite mer sen när sandra slutar sen också.
Så vi kan köpa ett hus ;) med diskmaskin ;) Har spanat in ett radhus i Smedby, ska titta på den den 6 Mars ;) va jättefint ;)

Imorgon kanske Filippa och jag åker till mormor och hälsar på och även till Helene, om hon inte jobbar, har inte frågat än ;) va ju länge sen. Emma måste vi ju träffa me, hon har ju varit i fjällen hela veckan. Får ta och ringa dom imorn ;)
På Onsdag är det träning och Torsdag match, mot Boet, i Ödeshög kl 19.00. Den matchen måste vi bara vinna, dom är jumbolaget i serien, så hoppas på vinnst ;) Och kanske mitt första mål som forward ;) håll tummarna.....

Nu ska jag lägga mig framför tv.n och titta lite.
Ha det bra och god natt

Gårdagens lunch, mums.
Nachotallrik a´la 08:orna ;)
 

Kommentarer
Postat av: Moster Helene

Hej gumman!!!!kul det ser ut för filippa iaf...hehehe...även om jag hatar denna snö.......jaa jag läste att du skulle ringa å kolla om jag jobbade imorgon,,,ååå det gör jag..jag fick JOBBA hela veckan jiiippii....:)så vi får höras en annan dag,,,,pussa filippa från mej,,,,,,kram

2009-02-23 @ 21:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0