Gå till frissan-Nae överskattat

Varför gå till frissan och betala massa stålars när man har en svärmor som färgar det och jag själv som klipper det ;) haha ;) Carina färga mittt hår härhomdagen, chokladbrun, det blev jätte fint. Inte så stor skillnad men en jämn och fin färg, det va ju så blekt och slitet efter sommaren.
Sen när ja kom hem och hade blåst håret så tog jag fram saxen och klippte av en bit typ 10-15cm ;) lite ojämt men det får duga. Ingen på jobbet märkte att jag klippt och färgat håret förutom Oscar då ;) det ska vara han ;)
Så såhär ser jag ut för tillfället


Idag har vi varit på Ikea med Staffan och beställt kök ;)
Det blev vitt högblankt, Abstrakt heter luckan.
Så ska vi ha rostfria maskiner och vitvaror
och en laminat bänkskiva i ek/valnöt men den ska vi köpa på Noblessa.
Vi beställde mickro, spis och häll från ikea men kyl/frys å diskmaskin köper vi någon annanstans.
Så vi ska nu åka till Mediamarkt å kolla läget lite....
På vägen hem från Linköping svängde vi förbi huset,
nästan alla takpannor är på plats.
Isolering och hängrännorna är me på plats.
  
  
  
Bild 1 är huset uppefrån, bild 2 huset nerifrån, bild 3 hängrännorna
bild 4 takpannorna,bild 5 vardagsrum, bild 6 kök, bild 7 vårat sovrum/toalett
bild 8 toelett 2 och sovrum och bild 9 vind ena sidan.

Så är det med det.
Hej svejs!!


Kommentarer
Postat av: madde

Hej Angelica

Sandras gamla kompis här :)

Vi ska med bygga hus så jag blev lite

nyfiken på att se hur det går för er.

Va är det för hus?? Är det egen ritat eller färdigt

från något företag?

Ser jätte fint ut :)

kramar madde

2009-08-29 @ 16:58:41
URL: http://emiliopaulinasmamma.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad fint huset blir! Blir kul o ses på onsdag =) Kram

2009-08-30 @ 16:37:45
Postat av: madde

Aha vad kul...

Det blir jätte fint. Kul o ha något ingen annan har.

Svärtinge är fint :)

Ja jag vet Sandra är bra att ha med sig när man ska bestämma saker till inredningen. Hon har bra smak :)

Vi ska bygga med företag, wissam har ingen tid att styra upp allt arbete omkring byggandet, räcker när vi renovera lägh o han fick nästan hjärtinfarkt på alla hantverkare ;) Har ju Egen firma så han hinner inget annat än jobba...

Men vi skulle helst velat bygga lösvirke, men men

blir glad bara jag får ett nytt hus :)



Får hålla koll på bygget hur det blir sen, ser jätte fint ut :)

Kramar madde



2009-08-30 @ 21:48:20
URL: http://emiliopaulinasmamma.blogg.se/
Postat av: madde

Aha vad kul...

Det blir jätte fint. Kul o ha något ingen annan har.

Svärtinge är fint :)

Ja jag vet Sandra är bra att ha med sig när man ska bestämma saker till inredningen. Hon har bra smak :)

Vi ska bygga med företag, wissam har ingen tid att styra upp allt arbete omkring byggandet, räcker när vi renovera lägh o han fick nästan hjärtinfarkt på alla hantverkare ;) Har ju Egen firma så han hinner inget annat än jobba...

Men vi skulle helst velat bygga lösvirke, men men

blir glad bara jag får ett nytt hus :)



Får hålla koll på bygget hur det blir sen, ser jätte fint ut :)

Kramar madde



2009-08-30 @ 21:49:02
URL: http://emiliopaulinasmamma.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja jag har jobbat hela helgen nu. Men idag va sista veckodagen jag jobba, från och med nu jobbar jag bara helger. Ska bli skönt att va ledig lite nu trots att man får lite panik över att man måste börja söka jobb.

Jaha...just det tror att mormor har sagt nån gång att du jobbar där:)

Men som sagt, nu är jag i princip ledig hela veckorna så kan du ses nån dag då säg bara till så bestämmer vi nåt!

Hälsa Henrik och Filippa!

Kram*

2009-08-31 @ 18:07:04
URL: http://linaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0